Thailand - Koh Phi Phi & Bangkok

24 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Koh Phi Phi

Koh Phi PhiParadijs op aarde. Met een hele berg andere toeristen en vissers die maar wat graag de visnetten op de kant laten liggen om jou en je toeristische matties van het ene naar het andere eiland te varen.

Maar we stonden er! Phi Phi Leh Maya Bay, ochtends zo vroeg mogelijk, we wilden de massa toeristen graag voorblijven en dat is redelijk gelukt. Wel zijn de foto’s wat donkerder zo zonder de zon.

Ook de andere kant van dit eiland was supermooi, even heerlijk gezwommen in het helderste water wat we tot nu toe hadden gezien, lekker hoor! Lennaert Langenberg was ook naar Phi Phi gekomen en is gezellig een paar daagjes met ons opgetrokken.

Het grote eiland Koh Phi Phi Don is ook prachtig, allen verpest door massa’s toeristen die zich voor weinig geld vol laten zuipen. Ook weten ze op het eiland zich geen raad met het vuilnis. Erg jammer.

Een paar daagjes was dus ook genoeg. Lennaert ging weer zijn eigen weg en wij zijn naar land gegaan bij Krabi, toen met de bus naar de andere kant, Surat Thani en de ferry gepakt naar Koh Samui. Hier hebben we lekker een paar daagjes rustig aan gedaan. Lekker chill bij het zwembad, scootertje voor naar het strand, lekker hoor!

Bangkok

BangkokNa deze midweek vakantie :) was het tijd om de eilandjes vaarwel te zeggen en terug te gaan naar het vaste land. Daar hebben we de nachtbus naar Bangkok gepakt. We zaten met 11 man in een touringcar voor 50, dus plek zat om een paar uurtjes onze ogen dicht te doen. Tot de chauffeur ons wakker kwam maken. Iedereen was de bus al uit en wij zaten net in onze Rem slaap. Ik ging maar even snel mijn bagage checken. Deze lagen inmiddels naast de bus, maar nu waren er een aantal taxichauffeurs ruzie aan het maken in welke taxi deze backpacks gingen. Toen heb ik ze even duidelijk gemaakt dat dat niet ging gebeuren. Benjamine had ondertussen onze spulletjes bij elkaar gesprokkeld en de bus was gelijk weggeglipt. Stonden we daar om 5 uur ochtends, net 1 minuut wakker, middenin gekkenhuis Bangkok! Dat is even wat anders als op je scootertje over een eiland tuffen.

Kleine wandeling bracht ons bij een MacDonalds en na een goeie cappuccino en gratis wifi hebben we een hotelletje geboekt. Niet op Kho San Road, gelukkig maar! Daar is het om 5 uur ochtends nog steeds een drukke boel.

Filmpjes kwijt!

200 Filmpjes, paar uur beeldmateriaal van de mooiste plek op aarde waar we tot nu toe zijn geweest; kwijt!

Fu #$% cking kwijt gewoon! Echt balen! Onze harde schijf zit vol met foto’s en video’s, keurig netjes verdeeld in mapjes en op locatie, maar de filmpjes van de laatste paar weken kan ik nergens meer terugvinden.

Bangkok - StreetfoodHelaas. Nu online een kleine compilatie van Bangkok! Super gekke stad, steendruk, vies en goor, maar overal lieve mensen. Superveel streetfood tentjes met lekkere dingen. Je kan hier echt alles kopen! Je beseft pas hoe groot het is als je bovenop in een rooftopbar van het uitzicht zit te genieten. Afijn kijk zelf maar even: https://www.youtube.com/watch?v=sj5XDtdGclA

Wat je mist van ons filmpje over Bangkok zijn de tempels, daar heb je er hier genoeg van, maar als je er eenmaal 1 gezien hebt heb je ze allemaal gezien. Dat is niet helemaal waar natuurlijk, maar wij geven er gewoon niet om!

Jammer dat we niet een kijkje konden nemen op de floating market en op de Chatuchak markt. Dit is namelijk alleen in het weekend, en wij zijn maandag ochtend aangekomen. Maar we zijn in Bangkok een paar daagjes geweest en het is goed zo.

Morgen vliegen we naar Vietnam, nieuwe avonturen tegemoet!

Veel leesplezier!

1. Leny en Louis:
    25 maart 2017
    Lieve Angelo en Benjamine,
    Wat een prachtige reis en elke keer mogen wij gewoon mee reizen.
    Wel voorzichtige zijn op jullie spullen hé...
    Lieve groetjes van Opa Oma en Sarah. xxx
  2. Jacqueline en Peter:
    26 maart 2017
    Hallo Benjamine en Angelo,
    Genoeg afwisseling van druk naar heel rustig. Het zijn wel prachtige foto's. Daar zijn wij wel trots op natuurlijk, dat begrijp je wel. Wel balen van die filmpjes die kwijt zijn. Marijn vertelde dat hij jullie ging helpen met terug te vinden. Is dat nog gelukt? Het zijn de filmpjes toch van Zuid-Afrika en Maleisië? Het zou toch wel heel jammer zijn.
    Veel plezier in Vietnam.
    Groetjes Jacq. en Peter
  3. Marijke:
    27 maart 2017
    Wat genieten jullie zeg al die mooie foto's en verhalen zeggen meer dan jullie kunnen vertellen bij thuiskomst
    Jullie zien zoveel moois heel jammer van jullie filmpjes wie weet heeft iemand daar nog een oplossing voor!
    Vind het heel leuk om jullie verslagen te lezen
    Weer heel veel reis plezier in Vietnam
    Groetjes van ons xx
  4. Trudy:
    30 maart 2017
    Hallo Angelo en Benjamine, wat een prachtige reis maken jullie. Geniet ervan en het is heel leuk jullie te volgen.
    Hartelijke groet,
    Trudy
  5. Robin Kruining:
    10 april 2017
    Hi Angelo & Benjamine,

We genieten mee van jullie mooie foto's, filmpjes en reisverslagen. Veel reisplezier en we blijven jullie volgen.
    Groeten Robin & Monique
  6. Leny en Louis:
    10 april 2017
    Hai Angelo & Benjamine,
    Een nieuw reisverslag vanuit een heel andere wereld. Fantastisch om te mogen meereizen en te genieten van alles wat jullie mogen beleven. Heel veel plezier!!!!
    Lieve groetjes uit Maasdijk.