First Stop: Dubai

26 januari 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Amsterdam - Dubai

Een vlucht van 6,5 uur met Emirates is zo voorbij, bij deze luchtvaart maatschappij is echt alles goed geregeld, lekker eten, entertainment set in elke stoel, films en muziek genoeg! En web cams aan de buitenkant van het vliegtuig deze zijn alleen leuk met opstijgen en landen, onderweg vonden we er niet zoveel aan. Alleen jammer van een Chinese man naast ons die zichzelf had ondergekotst! Het laatste half uur rook het niet zo best. Gelukkig stond hij ook nog achter ons bij de paspoort controle, dus dubbel feest!

Dubai, de eerste stop van onze reis en de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Hier blijven we 2 dagen en om zoveel mogelijk te zien hebben we niet stil gezeten.

In Dubai is ook alles top geregeld. Er is een oud gedeelte en een nieuw gedeelte, en dat laatste houden ze graag ook zo! Overal loopt wel iemand (lees Pakistaan) die de boel netjes houdt en schoonmaakt. Ze houden hier van simpel en duidelijk, en alles is gebouwd op groei, dus groot, groter, grootst!

De metro is onze nieuwe vriend, en die gaat ook een groot gedeelte boven de grond, en boven de auto's, dus dan zie je ook nog wat. De metro heeft ons op de eerste dag naar Dubai Mall gebracht, een f*cking groot winkelcentrum van 3 verdiepingen hoog waar zo’n beetje elk zichzelf respecterend merk wel een winkel heeft! Speelgoedwinkels zo groot dat je erin kan voetballen, een mega waterval (waarom weet geen mens) een Food court met een vestiging van bijna elke Fastfoodketens van de wereld en middenin een ijshockey / schaatsbaan! Weer eens wat anders als de tuinen met kapotte slagboom.

Ook struikel je over de volledig gesluierde vrouwen die met moeite hun fastfood onder hun sluier weg zitten te werken. Halal, dat natuurlijk wel! Benjamine valt dan ook wel een beetje op.

Hier vlakbij staat het hoogste gebouw van de wereld, de Burj Khalifa! Als je te dichtbij staat krijg je gewoon pijn je nek! Vlak daarvoor zijn er de fonteinen waar we als echte toerist natuurlijk naar de show hebben staan kijken. Show maken dat kunnen ze hier wel!

Omdat we hier maar kort zijn hebben we de tweede dag een tour gedaan die ons langs alle hoogtepunten van Dubai heeft gebracht. Wel met privé chauffeur en niet met zo'n touringcar vol met chinezen, dus lekker op onze eigen manier!

Achterin een nieuwe Land Cruiser de toerist uithangen is ook geen straf! Onze gids heeft ons alles verteld en wist op bijna alle vragen een antwoord, en zo hebben we de dag gevuld met een tour langs de volgende hoogtepunten; Dubai Creek, Dubai Museum (5 min, geen reed aan!) Jumeirah Mosque (leuk voor de foto maar snel door) Toen het strand op geweest bij de Burj Al Arab, een 7 sterren hotel die helaas voor ons volgeboekt was, Palm Jumeirah, helemaal vet natuurlijk, een door mensen gemaakt kunstmatig eiland voor de kust waar alleen de rich & famous zichzelf een stulpje kunnen veroorloven! Daar even de onbemande monorail gepakt naar het vaste land waar onze chauffeur weer op ons stond te wachten. Toen door naar Dubai Marina, Sheikh Zayed Road, even langs de koning, helaas voor ons was hij er niet.

Vandaag hebben we volop mooie beelden geschoten met onze action cam, eerdaags maar even tijd maken om te kijken of ik er een leuk filmpje van kan maken! Die houden jullie te goed!

Next stop: Cape Town

1. Sharon:
    26 januari 2017
    Wauw ! Dat ziet er Ff vet uit zeg ! En dat is nog maar het begin ! Fijn dat jullie ondanks de kotsende man een goeie vlucht hebben gehad !
    Wens jullie heel veel plezier en geniet er lekker van !!
  2. Paul Van der Giessen:
    Ik vind het nu al leuk
  3. Jacqueline en Peter:
    26 januari 2017
    Mooie foto's. Leuk het reisverhaal te lezen. Zo te zien aan de foto"s een rijk land. Succes met de volgende reis naar Zuid-Afrika.
  4. Natas:
    Indrukwekkend!!
    Leuke, grappige blog, ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen :-)
    Have fun guys!!
  5. Marijke:
    26 januari 2017
    Angelo en Benjamine Dubai vonden Jes en wij ook geweldig wij hebben daar ook zo genoten.In die haven daar liggen van die lullige bootjes en dat winkelcentrum met die ijsbaan is toch geweldig. Wij wensen jullie alvast een goeie reis naar Zuid Afrika en heel leuk om jullie verslag te lezen.
  6. Bianca vd Ende:
    26 januari 2017
    Klinkt allemaal geweldig, erg leuk om te lezen!!
  7. Els:
    geweldig!!heerlijk genieten kanjers
  8. Elin:
    27 januari 2017
    Hoi Beelen Angelo,

Wauw wat gaaf dat jullie dit avontuur tegemoet gaan. Heel leuk om mee te kijken met jullie.
    Geniet ervan.
    Liefs Elin
  9. Joke, Cees:
    3 februari 2017
    Verborgen talent, wat een leuk verslag, dikke knuffel en verder alleen maar genieten .