Maleisie - Thailand

13 maart 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Maleisië en Thailand!

Sorry! Het heeft even geduurd! Erg druk geweest met vooral van alles en nog wat, maar hier een update van onze reis.

Kuala Lumpur 121 Maart hebben we het vliegtuig naar Maleisie gepakt. Na een kleine tussenstop in Singapore zijn we doorgevlogen naar de hoofdstad Kuala Lumpur. Ons hotteleke lag middenin Chinatown, gelijk lekker druk dus! Man man man, wat een hoop kraampjes en druktes. Overal wordt er op straat gekookt en lekkere geuren van het eten mengen zich al snel met de viezigheid van de straat. Maar wel een belevenis!

Wat blijft het toch bijzonder om na 12 uur vliegen in een hele andere cultuur terecht te komen. Ze poepen en plassen hier in een gat in de grond, spoelen het af met een waterspuit, eten allemaal buiten de deur (goed voor de horeca haha), eten alles met hun handen, het ontbijt / lunch / en diner is RIJST! Ja die sixpack is er dan eindelijk na 8 weken kip en rijst eten.. ;P

Kuala Lumpur 8Om de stad een beetje beter te leren kennen hebben we een toertje geboekt die ons langs alle hoogtepunten van de stad brengt. Hoogtepunten zijn natuurlijk de Twin Towers en de KL-tower. In de laatste zijn we naar boven geweest, daar kun je op 300 meter hoogte buiten een rondje lopen. Net over de rand heb je een soort glazen box waar je in kan staan met een glazen vloer, scary! Check de foto’s!

Na de drukte van de stad hebben we de trein gepakt naar Penang. Dit is een eilandje vlak voor de kust en hiervandaan vertrekken er Ferry’s naar de andere eilanden. De trein is ook wel weer een hele belevenis, ze spreken hier dus helmaal geen engels, maar met handen en voeten komen we er wel. Met de trein is best leuk, je ziet nog wat van het land. Het laatste stukje met de pond. Hier waren we echt de enige met een uit de hand gelopen rugzak, dus we vallen wel op!

Wij hebben vanaf nu geen reserveringen of tickets meer geboekt. Onze terugvlucht vanaf Melbourne naar huis staat wel vast, op 5 juli komen we weer terug. Maar tot die tijd hebben we geen planning. Heerlijk dat gevoel van vrijheid. En om de vrijheid te hebben overal naar toe te gaan waar je wilt.  We puzzelen ’s avonds een beetje  hoe en waar we heen gaan.

Maleisie 8We krijgen inmiddels extra veel zin in een paar dagen strand en Langkawi leek ons wel wat! De volgende dag de Ferry gepakt en heerlijk een paar dagen rustig aan gedaan. We hebben alle twee het idee dat de stad voor ons leuk is om te zien, maar daarna willen we ook gauw achtig weer weg. De rust en de sfeer die op zo’n eiland hangt is echt 10 keer beter! Heerlijk op een scootertje het eiland rond crossen, en chillen op het strand.

Ik heb een tijdje terug in Nederland de de film The Beach gezien van Leonardo Di Caprio. In deze film zit echt een fu@#ing mooi strand; Phi Phi Leh. 1 Van de mooiste plekken op aarde. Toen heb ik besloten, mochten we in de buurt zijn wil ik hier heel graag naartoe.

En terwijl ik dit zit te typen zit ik op het eiland ernaast; Kho Phi Phi. Ook geen straf natuurlijk, we hebben een huisje vlakbij het strand, in een prachtige baai. Morgen gaan we dus een speedboot pakken naar Phi Phi Leh om even het Leonardo gevoel te krijgen. Zin om jaloers te worden? Even wachten: Binnenkort filmpje natuurlijk.

Thailand 1De Phi Phi eilanden horen bij Thailand dus het was tijd om Maleisië gedag te zeggen. De boot heeft ons eerst naar Koh Lipe gebracht. Het laatste stukje met een longboot want er is geen haven of steiger :) Hier zijn we helaas maar 1 nachtje gebleven, dit was stiekem toch echt wel een gaaf eiland. De zee wordt steeds helderder en de stranden alsmaar witter. De douane zit in een hutje op het strand, heel cool om gewoon op je slippers je stempel te halen! Maar we hadden een combi ticket dus de volgende dag weer door naar Koh Phi Phi. Dit was nog wel een stukje varen, 7 uurtjes ongeveer, af en toe een nieuw eiland, nieuwe mensen erop en eraf. Maar het uitzicht is natuurlijk super!

Morgen dus Leonardi di Caprio nadoen, hierover snel meer!

1. Marianne:
    Gaaf lekker genieten
  2. Piet:
    Hoi Angelo en Benjaminne,
    begin nu toch wel een jaloers te worden
    wat een mooie reis zeg, en mooie foto´s
    tot de volgende keer.
  3. Swen en Jelle:
    Nice hoor! Keep posting

Met Jelle gaat het ook weer een stuk beter voor als jullie het nog niet hadden mee gekregen..
  4. Leny en Louis:
    Hoi wereldreizigers,
    Wat een fantastisch verhaal en mooie foto's
    het lijkt wel of we er ook bij zijn, het is zo geweldig om
    met jullie mee te mogen reizen, heel veel plezier
    met alles wat er nog komen gaat...
  5. Bianca vd Ende:
    klinkt weer top!!
  6. Peter & Jacq:
    Hoi Benjamine en Angelo,
    Iedere keer weer goed om een nieuw verhaal te lezen met de bijbehorende foto's (al had die foto met die kikkers van mij niet gehoeven ;).
  7. Kat:
    16 maart 2017
    Hey luitjes!!!!
    Wat een heerlijke verhalen om lekker bij weg te dromen! Heb helemaal het gevoel alsof ik met jullie aan het meereizen heb! Gevoel van niets moeten en vrijheid, zo'n unieke en bijzondere ervaring! Dat blijft je altijd bij!
    Nou ik kijk uit naar nog meer nieuwe verhalen, foto's en filmpjes!
    En geniet van de bakkies met de gebakkies!!!

Love you!