Zuid-Afrika - Shark Diving - Knysna Elephant Park

15 februari 2017 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Shark Diving!

Op verschillende plekken in Zuid Afrika is het mogelijk om in een kooi de Witte haai ofwel de Mensenhaai van dichtbij te bekijken.

Wij kozen Mosselbaai uit voor onze Shark Encounter!

Moet toch eerlijk bekennen dat ik een beetje zenuwachtig was, had natuurlijk filmpjes gezien op Youtube waar het niet helemaal goed af liep en de film Jaws kwam in 1 keer terug in mijn geheugen! Stoer van Benjamine was natuurlijk dat zij vooraan stond toen er werd gevraagd wie als eerste de kooi in wilde!

Voor ons alletwee was het spartelen in de kooi een Hele Gave ervaring! Supertof!

Deze visjes zijn natuurlijk wel de grootste roofvissen van de Oceaan en de vrouwtjes baren levende jongen die soms wel 1 meter lang zijn! Afijn genoeg wikipedia geraadpleegd, wij de kooi in en hebben hiervan een filmpje gemaakt en op ons Youtube kanaal geknald. Check het filmpje hier https://www.youtube.com/watch?v=skhFUIFAzjM&t=3sof bij het kopje Video’s bovenaan!

Supergaaf om te zien (op 2.30 min vh filmpje -als je niet kan wachten) hoe Benjamine al na 1 minuut een grote haai vlak voor haar neus tegen de kooi aan zag beuken! Haha, zelfs ik als cameraman schrok ervan :)

BoomhutZij dacht dat ze dood ging, maar gelukkig ligt ze nu een tukje te doen in onze Boomhut. Via Airbnb hebben we weer een pareltje gevonden en kan ik rustig dit reisblogje schrijven en de site updaten. De aapjes houden me gezelschap! Hoe vet is dat!

Einde van de middag doen we een rondvaart over de rivier van St. Lucia en hopen we wat krokodillen en nijlpaardjes te spotten!

Erwin & Miranda

Zoals jullie weten zijn Erwin en Miranda vrienden van ons uit de Lier, van oud werkneemster tot kroegbazin en altijd contact gehouden. Ook Miranda was na 7 jaar Cafe Swing toe aan wat anders. Na het verkopen van de Swing gaan zij samen een 4 maanden durende rondreis maken door Afrika, met als startpunt Zuid Afrika.

Op Facebook konden hun laatste avondjes in Nederland volgen en Miranda had mij haar reisschema gestuurd waarin haar eerste overnachting in stond vermeld. Laat deze nou 200 km bij ons vandaan liggen!!

Om je een idee te geven, Zuid Afrika is 30 keer groter als Nederland en wij rijden zo’n 1000 km per week en het is puur toeval dat we zo in de buurt zijn. Snel de beschikbaarheid van hetzelfde hotel gecheckt en een kamer naast hun weten te regelen. Uiteraard niks tegen hun gezegd!

De volgende dag hebben wij ze opgewacht bij het zwembad, natuurlijk komt hier nog een filmpje van, die hou je te goed.

Met zijn vieren hebben we 1,5 dag doorgebracht. Leuk om weer eens een ander praatje te hebben, even bijgepraat te worden en ons verhaal te kunnen doen over onze eerste 3 weken Afrika. Alleen hun koffers hadden een andere route genomen dan zijzelf maar gelukkig hadden wij wat extra kleren voor ze. Inmiddels zijn ze aan hun eigen avontuur begonnen, jammer genoeg maar met 1 koffer. Hun reis is te volgen via erwinenmiranda.nl

Wij gaan ondertussen meer richting het Noorden en komen steeds meer wilde dieren tegen. Hier zijn prachtige parken en hopen we natuurlijk om de Big 5 te spotten!

Olifanten!

Hoe maak je Benjamine blij…?  Juist met Olifanten! In het Knysna Elephant Park worden Olifanten opgevangen die zijn verwaarloosd, wees zijn geworden of bijvoorbeeld uit een circus zijn gehaald. In de laatste 20 jaar zijn er meer als 40 Olifanten opgevangen. Hier staat het welzijn van de dieren voorop maar zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze zelf willen. Het blijven wilde Olifanten!

Knysna Elephant ParkNa een korte uitleg mochten we met een Ranger mee het veld in waar we de olifanten een mandje fruit mochten voeren. Toch zijn die beestjes van dichtij behoorlijk groot! In kleine groepjes mochten we met een Ranger mee 1 op 1 met de Olifanten. Supergave ervaring. Benjamine straalde van oor tot oor!

Er kwamen ook nog wat zebra’s dichtbij, met jonkies want het is hier natuurlijk net zomer geworden. Op onze reis komen we vast nog meer dieren tegen. Deze gooien we allemaal wel in 1 film. De foto’s hebben we er wel bij gedaan, deze zijn TE leuk!

Tot snel!

1. Piet:
    Hallo Angelo&Benjamine,
    Best wel eng die haai, ik zou het niet nadoen, lekker weer zeker daar
    nou kijk weer uit naar de volgende blog.

Gr, Piet
  2. Sharon:
    15 februari 2017
    Wat een verhalen, wat gaaf zeg! Een aardig avontuur met de haaien, ik zou m'n hele pakkie vol sch**ten......
    Waar is de foto met je aapie ;)?

Geniet er lekker van daar !
  3. Elin:
    15 februari 2017
    Wauw wat een bijzondere ervaringen maken jullie mee. Stond die Bee weer stoer te doen bij de haaien ;) ik zou al gillen van die beesten op de boot zelf Haha.
    Erg leuk jullie verhalen te volgen.
    Geniet ervan.
    Liefs Elin
  4. Swen en Jelle:
    Heel ruig!
  5. Erwin en miranda:
    16 februari 2017
    De koffer is gevonden hij wordt binnen enkele dagen bij ons bezorgd.
    Wij gaan maandag toch naar st Lucia. omdat we het hier wel een beetje gezien hebben. in vorm van heel primitief geen bier en wijn. haha heel veel plezier en geniet van het mooie noorden en kus van ons.
  6. Leny en Louis:
    16 februari 2017
    We zijn weer helemaal op de hoogte en vinden het super leuk.
    Wel voorzichtig zijn hoor. (Ik lijk wel een moeder) Heel veel plezier en we kijken nu al uit naar de volgende blog. xx
  7. Daniëlle:
    Wat gaaf zeg!!
    En heel leuk om het te lezen!!
  8. Jacqueline Langenberg:
    17 februari 2017
    Jullie durven wel. Het is wel een belevenis om te zien. Super gefilmd. Het is zo leuk jullie te volgen. Geniet ervan.
  9. Peter & Jacq:
    27 februari 2017
    Complimenten voor de manier waarop jullie ons op de hoogte houden van jullie belevenissen. Net nog even naar de foto's gemaakt in het Krugerpark gekeken. Het leuke is dat wanneer je goed kijkt, je ook steeds meer ziet (bijvoorbeeld de vogeltjes op de grote dieren). Zuid- Afrika zit er alweer bijna op voor jullie. Wat gaat de tijd toch hard. Alvast een goede reis toegewenst naar Kuala Lumpur. xx