Zuid Afrika - Stellenbosch - Cape Agulhas

31 januari 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Reisblogvriendjes! Hier een update van de laatste week

Wijn Zuipen!

Na de drukte van Kaapstad zijn we verder het land in gegaan richting Stellenbosch. Deze omgeving is werkelijk prachtig! Mooie heuvels met wijnranken zover als je kunt kijken.
Dit gebied is een walhalla voor de wijnliefhebber! Komt dat even goed uit! Bij zo ongeveer elke wijnboerderij ben je welkom voor een rondleiding of een wijnproeverij.
De proeverijtjes zijn ook niet heel duur, het is natuurlijk hun visitekaartje en ze willen je graag wat verkopen, dus je kan gerust meer proeverijtjes per dag doen! Natuurlijk spuug ik als chauffeur alles in de emmer ;)
Nee is gekheid hoor moeders, gewoon 1 proeverij per dag.

Maar er is wel een heel verschil in proeverijen. Bij de een nemen ze de tijd voor je, kun je er een mooi kaasplankje bij bestellen en vertellen ze van alles over de wijn en kun je van alles vragen. Natuurlijk wil ik dan van alles weten! (Wat kost dat per hectare… hoeveel liter komt er uit zo’n stronk, je kent het wel.)
Maar bij de ander staan ze naast je toch een beetje weg te kijken dat is wel jammer, door naar de volgende dan maar :)

De omgeving is echt super mooi. Sommige hebben hun proeverij buiten tussen de wijnranken. Niet voor niets zijn hier dus lekker een paar daagjes blijven hangen. Een van de leukste dingen van dit ongeplande reizen is dat we elke avond op zoek gaan naar een nieuwe slaapplaats. Tot nu toe boeken we elke avond via Airbnb, (zie filmpje) leuk om bij mensen thuis te komen. Sommige verhuurders zijn super makkelijk en ligt de sleutel onder een pot en bij de andere wordt je uitgenodigd om er bij te komen zitten voor een glaasje.

Paar daagjes niks

Af en toe doen we ook gewoon een paar daagjes niks.
Goed verhaal toch? Lekker kort.
Konden we mooi het filmpje van Robben eiland afmaken. Nieuwe filmpjes kun je vinden onder het kopje video’s bovenaan.

Vuurtoren

Voor degene die zelf ook een keer van plan zijn om een reis te maken naar Zuid Afrika; op het zuidelijkste puntje in Cape Agulhas staat een vuurtoren. Gouden tip; je weet het nu, sla hem lekker over (scheelt een #@$% eind rijden) en blijf een dagje langer wijnslurpen in het wijngebied. We hebben er een klein filmpje van gemaakt zodat je het toch kan zien, zonder dat je er heen hoeft!

Binnenkort komt er een uitgebreid verslag en een filmpje van onze Olifanten Safari, Self Drive Safari en het Haaienzwemmen! Stay Tuned!
Wij zeggen Fijn Weekend!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miranda:
    11 februari 2017
    Hallo
    Zuipse daar lekker onder de blauwe hemel gelukkig hou ik meer van eten.
    Maar dat is ook goed te doen in zuid afrika.
    Heerlijk ff niets aan je hoofd geniet ervan